5 Ağustos 2010

İŞTE BP'NİN YENİ LOGOSU


Petrol şirketi British Petroleum'un (BP) çevreyi kirleten yeni imajına daha uygun olan logoyu bulmak için Greenpeace tarafından başlatılan yarışma sonuçlandı: Yeni logoda, BP'nin eski logosunun önünde duran, petrole bulanmış bir kuşun silueti var.



Greenpeace'in yaklaşık üç ay önce İnternet üzerinden başlattığı yarışmaya iki bin kişi başvurdu. Bugüne kadar iki milyon kişinin ziyaret ettiği İnternet sitesinde yaklaşık 25 bin kişi oy verdi. Yarışmayı 16.463 oyla, Laurent Hunziker'in tasarladığı logo kazandı. Hunziker, logosu hakkında şöyle diyor: "Logodaki silueti, petrole bulanmış, panik halindeki bir kuşun etkileyici bir resminden esinlenerek yaptım, onun yaşadığı acı, yaşanan trajik olaylardan sonra dünyamıza neler olduğunun güçlü bir göstergesi."



Meksika Körfezi'ndeki petrol sızıntısından sorumlu olan BP, temiz enerjiye yatırım yaptığını iddia ederek, yeşil ve sarı renkli bir ayçiçeği logosunu kullanıyordu. Greenpeace ise bu facianın sorumlusu olan şirkete daha uygun olacak logoyu bulmak için bir yarışma başlatmıştı.

Hiç yorum yok: